Skialp Martelltal: H.Schranspitze 3357m. a Ö.Veneziaspitze 3356m.

12.08.2014
skialp-martelltal-h-schranspitze-3357m-a-Ö-veneziaspitze-3356m-

Taliansko - Južné Tirolsko - Martelltal

Na túto túru sme vyrazili ráno z Zufallhütte 2256m.(28.03.2014) Najprv sme s ťažšími batohmi vyšlapali na Martellerhütte 2610m., kde sme si dohodli ubytovanie, prebalili batohy a pokračovali ďalej. Skupina Veneziaspitzen je obľúbeným skialpovým cieľom v Martelltali ale treba priznať, že väčšina ľudí odtiaľto chodí na Cevedale a Zufallspitze. My sme počas tohtoročnej návštevy stihli oba ciele. V oblasti Venezispitzen sme túrovali dva dni plus tretí deň sme spravili túru na Cevedale.

Od Martellerhütte pokračuje stúpanie strmým traverzom. Stopu sme mali dobrú, v oblasti sa koncom marca pohybovalo množstvo skialpinistov. Jednak kôli pretekom Marmotta Trophy ale hlavne preto, že dostatok snehu bol túto zimu len na južnej strane Álp. Po kvalitnej stope a v super počasí sme pokračovali vo výstupe na východný Veneziaspitze 3356m. . Už počas výšlapu som si všimol rozsiahlu nepolyžovanú plochu s ideálnym sklonom pokrytú množstvom čerstvého prašanu. Až pôjdeme dole určite to už bude polyžované, pomyslel som si.

dole_lyžujeme_panenským_svahom

Najprv nás však ešte čakal výšlap po rozsiahlych pláňach ľadovca. Trhliny sme nezaznamenali žiadne. V sedielku pod vrcholom sme stretli skupiny francúzskych skialpinistov. Väčšinou už boli v dôchodkovom veku. Stretnúť na lyžiarskych túrach niekde hore mladších ľudí je naozaj vzácnosť. Pod vrcholom sme si nechali lyže a vybehli hore peši. Pokochali sa výhľadmi a pohľad nám padol na pyramídu smerom na východ - Hintere Schranspitze 3357m .

Veneziaspitzen_nad_nami

No nechoď tam... a tak sme išli. Traverzli sme. Lyže sme nechali opäť pod vrcholom a netrvalo dlho a nový vrchol nám ukázal nové krásne výhľady. Po ceste späť sme sa vrátili do sedielka pod Veneziaspitze. Čakal na nás panenský svah. Ktovie prečo tadiaľto nikto nelyžoval? Obzeral som si to poriadne už z dola. Intuícia hovorila že to bude ok. Bolo to lepšie... :)

výrazne_červená_označuje_túto_túru

Celá táto oblasť ponúka možnosti na niekoľko túr. Na svoje by si prišli nielen zberači vrcholov ale aj milovníci extrémnych zjazdov. Taká top túra sa javí okruh okolo všetkých troch Veneziaspitzov. Samozrejme s výstupmi na ne... ale možností je viacej.

Počas tejto túry sme nastúpali cca 1500v.m., vyrazili sme však z dola. Martellerhütte sme ohodnotili ako výbornú chatu a možnosť zľahčiť si túry do tejto oblasti. So službami sme boli spokojní a môžeme len odporúčať.

www.martellerhuette.com

www.zufallhuette.com

Fotky Skialp Martelltal: H.Schranspitze 3357m. a Ö.Veneziaspitze 3356m.