Skialp St. Moritz - San Gian Free Dream

19.03.2018
skialp-st-moritz-san-gian-free-dream

Švajčiarsko - Engadin - St.Moritz

Nad St. Moritzom sa vypína horský hrebeň v ktorom je San Gian len jedným z vrcholkov uložených vedľa seba. Priamo z tohto vrcholu ale vedie parádna možnosť zjazdu severnými a v spodnej časti západnými svahmi až dole do Moritzu. Približne 1300 výškových metrov nepretržitého zjazdu.

Zjazd z vrcholu San Gian (3134m.) do St. Moritzu je najznámejším a najkvalitnejším zjazdom v bezprostrednej blízkosti Moritzu. V dolnej časti sa napája na zjazdovku Hahnensee končiacu pri hoteli Kempinski.

Tento zjazd nie je klasickým frírajdovým zjazdom aké sa jazdia s pomocou lanovky. Dá sa tu síce výrazne pomôcť lanovkou na Corvatsch a odtiaľ vystúpiť na vrchol dvomi variantami traverzom Munt Arlaz ale aj tá najľahšia varianta už je pekná skialpová túra.

pohľad_z_protisvahu_na_celú_túru

Šlapať sa dá ale aj priamo zdola pekne po trase zjazdu tak ako som to urobil aj ja. Natrafil som dokonca na starú výstupovú stopu. Najprv po bežeckej stope a chodníčkami z bezplatného parkoviska pri Champferi, potom kúsok popri zjazdovke a potom už úžasným spodným kuloárom vedúcim do kotla pod vrcholovou stenou San Gianu. V obrovskom amfiteátri pod vrcholovou stenou som si pripadal ako v mrazničke plnej snehu, raz darmo tá severná orientácia je zárukou kvality bieleho prášku.

v_záverečnej_stene_jasná_línia_vyžadujúca_stabilný_sneh

Vrcholová stena zase ponúka spestrenie tohto zjazdu možnosťami lyžovania v expozícii. Variánt je tu viacej každý si vyberie na čo bude mať chuť...

Možnosti výstupu na tento vrchol z druhej strany z doliny Val Roseg alebo z Fuorcly Surlej kde je možnosť dostať sa pomocou lanovky na Corvatsch nájdete v článku dole.