Skialpaktual Švajčiarsko: Chapütschin (3386 m n.m.)

26.03.2011
skialpaktual-lvajciarsko-chaputschin-3386-m-n-m-

Berninské Alpy

Týždeň po tom, ako bol u mňa na návšteve Martin a nepodarilo sa nám kvôli nepriaznivému počasiu pokoriť žiaden vrchol, spravili sme len 2 výšľapy na 2 známe chaty(Coaz a Surlej), som sa rozhodol, že zdolám najznámejší a najjednoduchšie dosiahnuteľný Piz Chapütschin.

Štartoval som z doliny Vall Roseg smerom na Coaz Hütte, kúsok pred chatou som odbočil vpravo a pripojil na „výšľapovú diaľnicu", ktorá vedie od vrcholovej stanice Corvatch. Tam som sa stretol s kolegom, ktorý zlyžoval z Corvatchu cez ľadovec Georgeus. Výstup pripomína výstup na Cevedale cez Sulden Spitze. Po dosiahnutí prvého vrcholu treba odlepiť pásy a zlyžovať asi 200-250 výškových metrov a pokračovať z druhej strany už priamo na Chapütschin.

Záverečných, asi 100 výškových metrov, sa šľape už bez lyží. Podmienky boli dobré, takže bez mačiek. Celá túra je technicky nenáročná, kondične sa treba pripraviť na cca 1600 výškových metrov. Momentálne podmienky sú tu nasledovné: asi 40 cm nového snehu a v doline dosť teplo na túto ročnú dobu ale snehové podmienky hore ideálne, po 3 dňoch sneženia sa viditeľnosť zlepšuje a plánujeme ďalšie veci v okolí (je toho dosť viď. foto).

Miro

Fotky Skialpaktual Švajčiarsko: Chapütschin (3386 m n.m.)

RE: Skialpaktual Švajčiarsko: Chapütschin (3386 m n.m.)
Rišo B. 28.03.2011
Vyzerá to tam pekne, ďalší skialpový raj...