Švajčiarsko: Večerná Tschierva Hütte(2583m.n.m.)

10.02.2011
lvajciarsko-vecerna-tschierva-hutte-2583m-n-m-

V Engadine je už druhý týždeň krásne počasie a nakoľko začal február, začala aj sezóna...

Po ťažkom januári, keď Švajc zíval prázdnotou,  sa tu turizmus rozbieha aj napriek nepriaznivo vysokému kurzu švajčiarskeho franku. Dnes sa šéf zľutoval a dal mi pol dňa voľno, aby som využil to počasie a šiel sa pozrieť, ako vyzerá Tschierva Hütte v zime.

Chata sa nachádza v doline Roseg Tall (Pontresina), kam sa dá dostať jedine po vlastných alebo si zaplatíte 19 frankov a vyveziete sa pohodlne na koči ťahanom koňmi k jedinému hotelu v doline. Od hotela Roseggletscher, ktorý je v 3/4 doliny (2000m.n.m.) je to už len kúsok  k ľadovcom  kde začínajú všetky túry (časť Bernina Gruppe a La Sella Grupe). Ja som vyštartoval z parkoviska pri hoteli o 16tej, čo je viac ako neskoro, pokiaľ nechcete nocovať hore.

Cesta k Tschierva Hütte e trvá asi 1,5 hodiny . Hore som stretol ešte mladý párik, ktorý nocoval vo winterraume a samozrejme som sa „zakecal...“ Vraj sa plánujú ďalší deň pokúsiť o Piz Bernina cez Bianco Grad. Na zostup  som sa vydal o 18tej a prvý otvorený úsek som zvládol ešte za svetla (šera), čo dole v žľabe už sranda nebola, lebo nebolo vidieť ani na krok. Napriek tomu som si prašan užil a na konci som si zjednodušil cestu  po označenej bežkárskej trati, ktorá vedie pozdĺž celej doliny, skoro až k ľadovcom ...

Miro

Fotky Švajčiarsko: Večerná Tschierva Hütte(2583m.n.m.)