Val Roseg: hrebeňom Corvatsch - Fuorcla Fex

21.08.2020
val-roseg-hrebenom-corvatsch-fuorcla-fex

Val Roseg VIP adresa - znamená jedno: cez voľný deň sa nemusím vyvážať autom a keď nevládzem stačí mi vybehnúť o desiatej z baráku a dám takýto pobeh. Ten hrebeň som objavoval po kúskoch, v rôznych podmienkach. Áno priznám sa, viackrát som si povedal, že tam už nepôjdem a ten chýbajúci kúsok nechám tak. Ale pekné počasie ma navnadilo predsa len dať ešte nejaký ten pokus a tak som nakoniec bol úspešný...

Z hotela som vyrazil priamo hore na Fuorcla Surlej. Odtiaľ už voľným štýlom používajúc zjazdovky kde sa dalo až na Piz Murtel. Nemal som ani mačiatka ale na ľadovci bol ešte čerstvý sneh a v ňom dokonca aj stopy tak to šlo dobre. Z Murtelu začína hrebeňovka. najprv ľahko na Corvatsch ktorý je najvýšším bodom tohto pobehu ;) Pofotím nejaké samoyebky a púšťam sa do hrebeňovky... Kľúčové miesta sú zliezanie tak max za tri. V teniskách je to tak max do čoho by som sa aj pustil.

celý_hrebeň_z_odstupu:_sprava_-_Murtel,_Corvatsch,_Sgrischus,_fuorcla_Fex/Roseg

Hľadanie správneho smeru, neustále vyhodnocovanie rizika, rentgenovanie voľných kameňov, občasné vyrušenie hukotom samovoľne padajúcich skál...Na tomto hrebeni sa človek dostane do akéhosi tranzu. Je to hĺbková meditácia ktorú spôsobí to maximálne koncentrovanie sa na každý krok.

Tých kľúčových miest je tu veľa, niektoré som si odfotil, samospúšťou som sa ale nechcel vyrušovať z koncentrácie. To pekné počasie a žiadne riziko búrky mi dalo potrebný pokoj aby som konečne vyriešil tento pre mňa kľúčový problém celého hrebeňa. Podarilo sa a až som ten kľúčový úsek prešiel nemal som pocit, že už nikdy viac. Posledná časť skladačky teda bola vyriešená a teraz už len ostáva otázka: "Podarí sa niekedy poskladať skladačku celú dokopy na jeden záťah?" ...netuším, uvidím... tie hlavné úlohy sú niekde úplne inde, príležitostí málo alebo žiadne... a lákanie nových cieľov je tiež veľké... no "Zahulime uvidíme!" ...ako povedal klasik :)

rekapitulácia_z_vrcholu_Sgrischus,_tak_a_je_to_hotovo!

Hore zdar! a ozaj, ako hovorí vrcholová knižka na Sgrischus, ktorú tam ešte starý chatár Alois vyniesol:

"Skutočný Alpinizmus je vtedy, keď si rád, že už máš za tým!" ;)

ozaj ten čas čo vidíte na strave tu dole je čas pohybu... ale to skúsení strawníci samozrejme dobre vedia ;)

Fotky Val Roseg: hrebeňom Corvatsch - Fuorcla Fex

RE: Val Roseg: hrebeňom Corvatsch - Fuorcla Fex
Čendo 21.08.2020
Nádhera,vďaka za zdieľanie. :-)