Valtellina Supertrail: Col dAnzana 2224m.

30.07.2014
valtellina-supertrail-col-danzana-2224m-

Val Poschiavo - Švajčiarsko. Nachádzam sa neďaleko Šv.-Tal. hranice. Kúsok ďalej dole údolím by som zachvíľu prišiel do talianskeho Tirana. Popri Bormiu a Sondriu jedného z hlavných centier Valtelliny.

Parkujem v dedinke Campascio cca 600m. Je to dedinka hneď za Brusiom v smere do Talianska. Parádne parkovisko je pri futbalovom štadióne asi 250 metrov od hlavnej cesty (foto).

Vyberám bajk z auta. Štartujem priamo od rázcestníka s turistickými značkami a jednou bajkerskou tabuľkou. Čaká ma stúpanie smer Col dAnzana, sedlo vysoké 2224m. čiže musím vystúpať 1620 výškových metrov.

Z informačných tabúľ je jasné, že túra je plánovaná s podporou auta. Autom sa dá prísť až ku kóte 1800 v.m. zvanej Pescia Bassa. Je tam malé parkovisko a víkendová usadlosť. Nad takouto možnosťou sa len zasmejem. My robíme túry pokiaľ to je možné na bajku :)

začiatok_zjazdu_Col_dAnzana

Stúpanie je na začiatku asfaltové, premávka žiadna, výhľady parádne. Postupne cesta prejde do kvalitnej šotoliny, až v závere sa zmení na singltrail. Úzky chodníček na ktorom treba trošku aj potlačiť, ale to už som skoro hore. Začína pršať, nič neobvyklé. Robím si trošku starosti o kvalitu fotiek :))

Miro tu už bol minulú jeseň a označil tento Valtellinský trail ako možno až lepší ako Tornantissimu. Hmm...

Hore je Madonna. Som na Šv.-Tal hranici. Fotím pomedzi kvapky a ide sa do zjazdu. Sucho nie je ale nevadí. Však koľko krát sme CC preteky museli v totálnom blate absolvovať...

lesný_duch

Zjazd je parádny. Výborne značený, prehľadné infotabule (foto) Zastavujem, aby som urobil pár fotiek so samospúšťou. Mrholí ale nevadí. Prichádzam ku križovatke. Na infotabuli ma úpenlivo prosia aby som išiel radšej ľahšou variantou alebo sa pripravil, že na ťažšej budem tlačiť bike dole kopcom. Rozhodujem sa... idem ťažšou variantou.

Nádherný zjazd. Strmé serpentíny. Z bajku som nezosadol, nebolo to až také ťažké. Nasleduje tretia časť vedúca starou mulatierou - chodníčkom pre muly, ktoré zásobovali vojenské pevnosti na kopci. Muly vystriedali bajkeri. Chodníček je vydlaždený veľkými kameňmi. Sú hladké a miestami aj mokré... zjazd veľmi náročný, miestami veľmi delikátne dobrzďovanie.

Pomedzi nekonečné jazdenie občas zastavujem obzrieť výhľady do údolia. Tirano sa približuje. teplota stúpa. Zmrzlina sa blíži. Druhý Valtellinský superzjazd končí na vetromagu.

Parádne jazdenie. Niekoľko častí s rôznymi povrchmi. Takmer 1800v.m. neustále dole kopcom. Návrat z Tirana ku autu už prebieha po hlavnej ceste, nie je to ďaleko.

Aktualizácia: V hornej časti pod nadpisom nájdete odklik GPX na stiahnutie.

Fotky Valtellina Supertrail: Col dAnzana 2224m.

Riso B. 30.07.2014
Parada, spravny vyber cesty nahor :) Na tento zjazdik si brusim zuby od minuleho roka, vtedy sme ho chceli zacat z Passo Bernina (ale s podporou auta).

Jano 30.07.2014
Martin, v Genesis sa pise,ze Pan Boh stvoril svet za 7 dni. Mam dojem,ze cely cas pracoval na Taliansku, ta zem ponuka vsetko. Jednoducho krasa.

30.07.2014
zjazd z passo Bernina bude v samostatnom článku, potrebujem sa tam vrátiť a ešte si to nafotiť, odporúča sa táto kombinácia dvoch zjazdov spolu s prepravou vláčikom z tirana späť na passo bernina, vláčik s bajkom stojí 37 CHF

svanto 20.08.2014
Autom ist z Livigna do Tirana. Odtial vlakom do Ospizio bernina. Zjazd cez Sasal Mezone a Bernina expres dole na Poschiavo. Dole asfalkou na Campascio. Potom col anzana a zjazd k autu. Ked mas auto dole nie si pod stresom. Len pre makacov. Vyrazit skoro rano.

21.08.2014
S použitím vláčiku odporúčaná kombinácia dvoch superzjazdov. Bernina Express bude spracovaný na stránke už čoskoro

marians 05.07.2018
Bol som to včera. Spal som na berninapass a tam som nechal aj auto. Zjazd do poschiava trailom, potom po ceste do campascio a vyslap na colnom d anzana. Zjazd do Tirana a vyslap po asfalte k autu na berninapass. Celý deň je čo robiť...

Martin 06.07.2018
tak ste si parádne pojazdili :) keď si išiel po auto naspäť na passo Bernina tak si musel mať vyše 3000 v.m. v ten deň