Skialp Engadin: Muntisché 2528m.

24.01.2014
skialp-engadin-muntische-2528m-

Údolie Engadin, železničná stanica v dedinke Madulain neďaleko St. Moritzu.

Vystupujeme z auta pred deviatou. Poobede sa má pokaziť počasie. Výber túry sme nechali na Giorgia. Domáceho borca. Má 73 rokov a za sezónu spraví okolo 80 skialpových túr (v teréne, nie na zjazdovke).

Začíname šliapať kúsok od auta. Všade je kopec snehu. Stopa ja prešliapaná, znamená to, že týmto smerom sú frekventované túry. Naposledy snežilo predvčerom.

Začiatok túry je v lese po zvážniciach. Les je riedky, tvoria ho hrubé červené smreky. Dole sa pôjde fajne.

Križovatka. Stopa vpravo ide na vzdialenejší kopec, my odbočujeme vľavo. Serpentíny lesom, neskôr už nad lesom po širokom chrbte vedúcom až na vrchol Muntisché.

800 výškových metrov za dve hodiny. Vychutnávame si výhľady a pozorujeme približujúcu sa oblačnosť od juhozápadu. Má priniesť ďalšie sneženie.

Fotíme si výhľady a dolinu, kadiaľ vedie výstupová trasa na Piz Kesch. Pre mňa dôležité info.

Kazí sa viditeľnosť, rýchlo dole.

"V poslednej chvíli!" hovorí Giorgio.

Bolo to perfektne naplánované. V krčme sme už o dvanástej :)

Výborná túra na pol dňa, prípadne do čerstvého snehu. Nikde sa netraverzujú nebezpečné svahy. Sklon max. 35 stupňov.

Parkovisko pri železničnej stanici zdarma.

Túra absolvovaná 16.01.2014

foto: Boris Šolc

Fotky Skialp Engadin: Muntisché 2528m.