Val Forno - pass Casnil a chata Albigna

19.09.2019
val-forno-pass-casnil-a-chata-albigna

Parkujem na už dobre známom parkovisku pri Maloji. Neplatí sa tu parkovné a pekná poloha v lese tu vždy zláka aj bivakárov, nemám nič proti nim, sám by som to tak robil len o pol desiatej ráno by bolo dobré keby tie svoje kempovacie stoličky a stolíky už mali zložené a boli niekde na kopci....

Dnes ma nečakajú nejaké extrémy, natiahnem krok a navštívim chatu Albigna. Od parkoviska sa rýchlym krokom striedaným s poklusom presuniem za 25 minút ku Lej Cavloc, jednému z najkrajších jazier Engadinu. Pri jazere je len jedna maličká reštaurácia/bufet, je to veľmi pekné miesto vyhľadávané aj piknikovými turistami.

Od jazera pokračujem chodníkom do doliny Forno. Až po chatu Albigna stretnem jedného chlapíka s dvomi psami... to je všetko. Zákonite sa človek musí zamyslieť nad tými masami na turistických chodníkoch v Tatrách...

Val_Forno

Pass Casnil. Na každom kroku kameň a nejaké tie reťaze k tomu... Z Maloje mi to trvá 2:45 no nie je to zrovna za rohom. Obzerám si rovnomenný kopec a spomínam na moju prvú návštevu. Nezdržujem sa a zbieham dole do doliny Albigna. Tento úsek som ešte nešiel, na chate som bol iba raz z druhej strany. Parádne výhľady ma nútia zastavovať a fotiť. Nad chatou pozorujem lezcov na skalnej veži.

Val_Albigna,_to_jazero_je_priehrada,_v_pozadí_naj_Bergelské_končiare

Prichádzam na chatu. Na terase je len pár ľudí. Vďaka lanovke ku priehrade pod chatou je toto miesto pomerne ľahko dostupné a tak tí turisti na terase pôsobia dosť ceperským dojmom. V kuchyni sa ma chatárka pýta či som prišiel niekde zhora... Na Moju odpoveď že z Maloje a že idem zase naspäť sa celá kuchyňa dáva do zborového smiechu... neviem čím som ich takto zabavil ale šak no dobre...

Capanna_dal_Albigna_2332m._

Cestou naspäť sa v sedle Casnil vyberiem preskúmať hrebeň vedúci opačným smerom ako je Piz Casnil. Vychádzam na prvý vrchol. Výhľady sa zlepšujú. Spravím spoň pár cenných fotiek lebo terén začína byť divoký a tak sa vrátim naspäť.

Zbieham dole zo sedla do doliny. Môj pôvodný plán navštíviť ešte chatu Forno musím skorigovať. Aj zajtra mám totiž podobné plány a musím sa pošetriť. Pri návrate k autu mi hodinky ukážu 29km, 2000 nastúpaných metrov a hrubý čas 7:40.